Anno 2015 zijn de woordvoerders van hulpdiensten niet meer de enige personen die informatie verspreiden over incidenten. Sociale media stellen burgers in staat om zelf informatie over een incident online te delen met anderen. Wat kunnen hulpdiensten met al die beschikbare informatie? Met een (operationele) omgevingsanalyse kunnen veiligheidsregio’s en hulpdiensten informatie uit de buitenwereld naar binnen halen. Dat maakt het mogelijk om sneller en effectiever op incidenten te reageren.
Deze kennispublicatie is een eerste stap om een verbreding en verdieping aan te brengen op de omgevingsanalyse. Hij is gericht op functionarissen binnen de hulpdiensten en veiligheidsregio’s, zoals informatiemanagers, (communicatie-)adviseurs, maar ook Officieren van Dienst en hoofden Taakorganisatie. Daarnaast is de kennispublicatie relevant voor iedere organisatie in het veiligheidsdomein met een rol binnen de crisisbeheersing.
Deze publicatie is te bestellen via de webshop.
Hoe je kijkt, maakt wat je ziet - De (operationele) omgevingsanalyse
Downloaden