Elke ervaren docent, instructeur of oefenleider kan erover meepraten: waargenomen gedrag, beeldgedrag en gewenst gedrag van cursisten lopen nogal eens uiteen. Het doel van evaluatie en feedback is om het waargenomen gedrag in de richting van het gewenst gedrag bij te sturen. Volg deze cursus en krijg concrete handvatten om dit doel te bereiken.
U bent actief als docent, instructeur, oefenleider, waarnemer of beoordelaar in het brandweeronderwijs. U moet het gedrag van cursisten kunnen waarnemen en evalueren en daarover feedback kunnen geven.
In deze eendaagse cursus leert u het gedrag van een cursist van een praktijkles of oefening in objectieve termen waar te nemen en te benoemen en te koppelen aan zijn beeldgedrag. Dit is het beeld dat de cursist over het eigen, zojuist vertoonde gedrag heeft. Vervolgens maakt u samen met de cursist de stap naar het gewenste gedrag, met behulp van de juiste wijze van evalueren en feedback geven. In dit werkproces zitten vier stappen. U leert dit vierstappenmodel tijdens deze cursus in de praktijk toe te passen.
De cursus wordt incompany aangeboden. De prijs is afhankelijk van het aantal deelnemers. Neem voor een vrijblijvende offerte en meer informatie contact op met Rijk Hofman, projectleider vakbekwaamheid. Telefoon 06 57 56 17 91, e-mail rijk.hofman@ifv.nl.
Deze cursus wordt niet geëxamineerd. Na afloop van deze cursus ontvangt u een bewijs van deelname.